close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

דק סינטטי ויתרונותיו עבור השוק הישראלי

מערכת שורשיח תמוז, תשעה05/07/2015

לדק הסינטטי ישנם יתרונות רבים, במיוחד באקלים הישראלי

תגיות:
בשנים האחרונות אנו יכולים לראות יותר מרחבי דק מבעבר. הדק משמש לאזורים ציבוריים, רחבות מסחר, לבתים פרטיים ואפילו במרפסות של דירות. היום ישנו מגוון רחב של חומרים מהם מרכיבים את הדק כשאחד מהדקים שמתאימים לאקלים הישראלי הוא הדק הסינטטי.

לדק הסינטטי ישנם יתרונות רבים, במיוחד באקלים הישראלי וכשרוצים לשלבו בחלל החיצוני חשוב להסתכל על העיצוב שרוצים להשיג, לבחור את החומרים הנכונים ליצירת הדק וכמובן לבצע את עבודת התקנת הדק במקצועיות. בעזרת תכנון נכון והתקנה מקצועית אפשר להשיג מראה מושלם אשר דומה בעיצוב לדק מעץ.

שיקולים שיש להביא בחשבון בבחירת דק סינטטי
עיצוב – תכנון דק אינו מתייחס רק לתכנון פונקציונלי אלא גם לעיצוב שרוצים להשיג בחלל החיצוני. באמצעות דק סינטטי אפשר להשיג כל מראה שרוצים כיוון שישנו מגוון רחב מאד של צבעים שאפשר לבחור לדק ואפשר לבחור פלטות עם טקטורה שתתאים לדרישה האישית של כל אחד.

עובי הדק – עובי הדק משפיע על האיכות שלו, על יכולת הנשיאה שלו ועל העמידות. דק סינטטי לבית או לחצר יכול להיות בעובי של 6 מ"מ או יותר. אף על פי שאפשר למצוא היום גם דקים עבים יותר מ-8 מ"מ אין צורך להתקין אותם אלא במקומות ציבוריים ומסחריים.

דרגת שחיקה – דרגת השחיקה של הדק הסינטטי צריכה להיות ברמת 5 או 6. דרגות שחיקה נמוכות יהיו זולות יותר אבל גם פחות איכותיות. לכן, כל מי שרוצה להתקין דק שיחזיק מעמד לאורך זמן צריך לוודא את רמת השחיקה ושזו אכן מתאימה לפעילות במקום.

יתרונותיו של הדק הסינטטי באקלים הישראלי
ניקיון – הדק הסינטטי קל מאד לניקיון. כל שיש לעשות כדי ליהנות משטח מבריק הוא לטאטא את האזור משאריות (אם אלו קיימות) לכלוך ואבק ולאחר מכן לעבור עם סמרטוט רצפה רטוב. הדק מגיב היטב לחומרי הניקוי ומאפשר ליהנות גם בחוץ מרחבה נעימה לעין ולמגע.

מגע נעים – הדק מציע מגע נעים ותחושת נינוחות במקום גם כשהולכים עליו יחפים. העובדה שגם קל לנקות את הדק מוסיפה על התחושה האישית במקום ועל המגע הנעים. שלא כמו דק מעץ, דק סינטטי לא עובר שינויים בעקבות מזג האוויר ולכן המגע מושלם גם לאחר תקופה ארוכה שהדק במקום.

תחזוקה קלה – שלא כמו דק מעץ אשר דורש צביעה חוזרת אחת לתקופה הדק הסינטטי אינו צריך זאת. הדק הסינטטי שומר על הנראות שלו כפי שהיא גם כשהוא חשוף לגשם, ברד ושמש. גם במקרים בהם יש צורך להחליף חלק מלוחות הדק (כמו למשל במקרים של חפץ חד שנפל על המשטח) אפשר לעשות זאת בלי להחליף את כל הדק אלא רק את הלוח שנפגע.

עמידות גבוהה – האקלים הישראלי מעמיד את הדקים בפני נזקים שונים. החורפים הקיצוניים שיכולים להביא איתם מכות של ברד יכולים להשאיר סימנים בדק ואילו השמש החמה של הקיץ יכולה לגרום לדהייה שלו ושל הצבע. הדק הסינטטי מראה עמידות גבוהה מאד בפני נזקי מזג האוויר והוא שומר על המראה המקורי שלו גם לאחר שנים רבות של שימוש.

תכנון והתקנה של הדק
כדי ליהנות מדק מושלם השלב הראשון שיש לעשות הוא לתכנן אותו נכון. יש לתכנן את עיצוב הדק כחלק מעיצוב החלל החיצוני ולהתייחס לכל פרט כמו הצבעים שישתלבו כראוי במקום וצורת הדק הנדרשת.

תכנון נכון של הדק יביא לתוצאות הטובות ביותר שלו ולהנאה גדולה לאורך שנים רבות. לכן חשוב לבצע את התהליך עם חברה המתמחה בתחום שיש לה ניסיון בתכנון והתקנת דק סינטטי.

המאמר באדיבות ר.ד. פרוייקטים המתמחה בהתקנת דק סינטטי ועוד.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה